Strategisch Accountmanager

Proactieve bouwer op meerdere fronten

De strategisch accountmanager initieert, begeleidt en organiseert de zorgverkoop van Siza. Menzis, Zilveren Kruis en VGZ en de centrumgemeenten zijn de grootste klanten. De strategisch accountmanager is de eerste contactpersoon voor zorgverzekeraars, zorgkantoren en gemeenten en werkt hierin nauw samen met teamleiders en contractbeheerders gekoppeld aan de zorgtypering en werkgebieden.

Het leuke en unieke aan deze functie is dat je ook het team zorgverkoop aanstuurt als een soort meewerkend voorman of vrouw.

Bij gemeenten speelt in toenemende mate de wens dat zorgaanbieders proactief een bijdrage leveren in samenwerkingen en zien ze zorgaanbieders steeds vaker als gesprekspartner en samenwerkingspartner om de juiste (kwalitatief het juiste maar ook het meest efficiënt) zorg aan hun inwoners te bieden.

De accountmanager levert per regio, door middel van een intern afgestemd accountplan, een actieve bijdrage aan samenwerkingen met gemeenten. In het accountplan staan doelstellingen waardoor het focus aanbrengt.

Bij onderhandelingsprocessen, aanbestedingen en subsidieaanvragen ondersteunt de strategisch accountmanager het proces en leidt het tenderteam. De accountmanager is klantgericht, denkt in mogelijkheden, en doorziet snel de juridische en financiële consequenties. Hij/zij vertaalt gemaakte contractafspraken helder door naar de verschillende managers en teams in de organisatie en werkt daarin nauw samen met de contractbeheerder die zorgt dat de afspraken worden nagekomen. Daarbij streeft de accountmanager naar een optimale afstemming en samenwerking tussen alle niveaus, in het bijzonder binnen Bedrijfsvoering.

Financiers en collega’s zijn niet de enige stakeholders waar de accountmanager op dagelijkse basis mee schakelt. Hij/zij profileert zich ook in samenwerkingsverbanden en belangenorganisaties waar Siza deel van uitmaakt. Ervaringen en kennis delen met andere zorginstanties is belangrijk voor Siza.

Taken strategisch accountmanager Siza:

  • Opzet, verkoop en strategie bepalen samen met directie zorg middels accountteam.
  • Relatiebeheer en onderhandeling met Zilveren Kruis, Menzis, en VGZ.
  • Relatiebeheer gemeenten binnen regio middels account analyses.
  • After Sales/contractmanagement.
  • Nauw betrokken bij de p&c-cyclus in samenwerking met financiën.
  • Werven aanbestedingen; leiden tenderteam, tendermanagement en implementatie in de regio.
  • Signaleren en adviseren interne kansen en mogelijkheden, procesoptimalisatie.
  • Aansturen (functioneel) team zorgverkoop.
Deel:

Wat wij vragen

  • Je beschikt over een relevante afgeronde HBO/WO opleiding.
  • Je hebt relevante verkoopervaring en hebt interesse in de zorg.
  • Je kunt strategisch meedenken en kunt fungeren als meewerkend voorman of vrouw.
  • Je bent een verbinder en kan verschillende partijen bij elkaar brengen.
  • Je bent een pro actieve bouwer zowel aan relaties als aan onze verkoop organisatie.
  • Je beschikt over zeer goede communicatieve vaardigheden.

Wat wij bieden

Een mooie functie voor 36 uur per week, 32 of 28 uur is bespreekbaar. Het salaris is vastgesteld in FWG niveau 65 (minimaal € 3.823,- en maximaal € 5.772,- bruto per maand afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring). Je ontvangt daarnaast een eindejaarsuitkering en je bouwt pensioen op bij het pensioenfonds Zorg & Welzijn.

Naast het salaris zijn er natuurlijk nog veel meer dingen belangrijk. We geven je ook de kans om je verder te ontwikkelen door het volgen van trainingen. En we hechten veel waarde aan een goede balans tussen werk en privé. Tot slot ga je werken in een betrokken en gedreven team dat uitkijkt naar jouw komst.

Deel: